1996 birželio 20-21 d.
Kaliningrado srities kanalai. Pradėjau žvejoti apie 19 val. Vanduo labai drumzlinas, tamsus, panašus į kavą. Pirmuosius ešerius pagavau ant „Šelmio“ sukriukės, panašios į „Meps“, baltos spalvos. Ešeriai gražūs, po 800 g. Vėliau florascensinės spalvos tvisteriu pagavau dvi lydekas, kilogramo ir 300 g. Naktį gerai kibo plakiai. Tačiau ryte oras pasikeitė, pakilo slėgis, išsigiedrino. Liovėsi kibti žuvis. Pagavau 5 ešerius ir dar viena lydekaitę apie 300g. Draugas pagavo porą lydekų (1,5 ir 1,8 kg), dar viena atsikabino prie valties.
Vėjas: pietvakarių, mėnulis: priešpilnis.

1996 birželio 28-30 d.
Nemunas. Atvažiavom vėlokai, tačiau dar vakare pabandėme spiningauti ir apie 23 valandą draugas pagavo 2 kg starkį, kuris griebė skaidrų riperį. Iš ryto draugas pagavo porą lydekų (1,3-1,5 kg) ir vieną gražų ešerį. 9:30 val. aš pagavau 3 kg lydeką ant baltos spalvos tvisterio. Vakare visiškai nebekibo, tik draugas dar pagavo šapalą apie 2 kg ant „Mepso“ su žuvyte. Rytą prasidėjo lietus ir daugiau nieko nepagavome.

1997 birželio 9-10 d.
Pašvinio ežeras. Žvejojom trise, įsitaisėm netoli žolių. Vakare nekibo visiškai, naktį buvo keletą kibimų, tačiau tuščiai. Apie 3 val. pagavom pirmąjį karšiuką. Nuo 3 iki 4 valandos pagavom dar tris. 3:30 val. draugas pagavo lyniuką. Aš turėjau pora gerų kibimų, tačiau žuvys įvedė į žoles ir atitruko. Daugiau kibimų nesulaukėme.
Vėjas: nepastovios krypties, mėnulis: delčia.

1998 birželio 6-7 d.
Nemunas, Šilininkai. Persikėlėme į salą ir žvejojome pačiame Nemune. Gaudėme dugninėmis, tačiau vakare pagavom tik po keletą plakių. Sutemus pradėjo labai smarkiai žaibuoti ir po truputį lynoti. Tuo metu draugas, o po kelių minučių ir aš pagavau ungurį. Iš ryto draugas pagavo karšį, o man kažkas rimtesnio nutrūko. Ryte dar bandžiau spiningauti, tačiau nieko nepagavau.
Oras: labai tvankus, vėjas: nepastovios krypties, mėnulis: priešpilnis.

1998 birželio 13-14 d.
Nemunas. Atvažiavom tik apie 19 valandą. Aš iš karto nuėjau spiningauti ir pagavau 1 kg lydeką. Vėliau gaudėm dugninėmis meškerėmis prie giliosios dambos. Iki 24 valandos pagavau du ungurius (200 ir 500 g). Per naktį pagavau keturis šamukus, o prašvitus dar du. Prašvitus dar bandžiau spiningauti ir pagavau dar vieną kilograminę lydeką. Draugas ryte pagavo 2 kg lydeką. Dugninėmis dar prigaudėme plakių. Parvažiuodami stabtelėjome prie kažkokio mažo ežerėlio ir ten draugas pagavo dar tris lydekas (0,4, 1 ir 2 kg)
Vėjas: šiaurės vakarų, mėnulis: pilnatis.

1999 birželio 19-20 d.
Nemunas. Pradėjom spiningauti nuo dambos prie namo ir turėjau kibimą, tačiau tuoj teko bėgti į mašiną, nes artėjo škvalas ir pradėjo lyti. Kol nuvažiavom prie giliosios dambos, viskas nurimo. Paspiningavom nuo giliosios dambos, tačiau nieko nepagavom. Persikėlėm į salą ir nuo iškyšulio pagavau 0,9 kg lydeką ant dvigubo „Salmo“ geltonos spalvos. Naktį gaudėme dugninėmis (sliekais ir gyva žuvele). Apie 23 val. pagavau 0,5 kg ungurį. Dar turėjau kibimą, deja neištraukiau. Kibo ir plakiai. Spiningu pagavau tris lydekaites ir 400 g ešerį. Lydekas pagavau ant DAM vartiklės ir savo gamybos sukriukės. Draugas pagavo pora lydekų po 0,8 kg ant dvigubo geltonos spalvos „Salmo“.
Vėjas: silpnas pietvakarių, mėnulis: keitėsi iš jaunaties į priešpilnį.

Duba

Vartydamas užrašus pastebėjau, jog šis mėnuo vienas iš chaotiškiausių. Tai juk vasaros atostogų pradžia. Ir žvejojau tą mėnesį kasdien ir visur, kur tik papuolė. Žvejota ir prižvejota tiek, kad net ir išskirti kažką ypatingo išties nelengva. Parašysiu tik įdomesnius žvejybos momentus.

1987 metais birželio 10 – 11 dienomis Neryje buvo sukilę ešeriai. Nedideli tiesa, bet kibo lyg būtų išprotėję. Tarp jų pasitaikė ir du 0.3 – 0.6 kg žiobriai. Sekančių metų 2 dieną dar ištraukiau ūsorių, beje tik iš trijų užkibusių. 1989 m. mėnesio pradžioje taip pat kibo ūsoriai. Šiais metais kėlė vandens lygį Kampio ežere (Varėnos rajone). Įdėjus vamzdį ties upelio ištekėjimu aukščiau buvusio vandens lygio per beveik porą metrų, krentantis vanduo išmušė nemažą duobę. Tai toje duobėje laikydavosi begalė visokių žuvų. Kibo unguriai ant slieko net per patį vidurdienį. Pagauti jų teko gal dešimt. Dydžiai irgi įvairūs: nuo 38 cm (85 g) iki 68 cm (470g). Vieno būta žymiai didesnio už minėtus, bet neištraukiau. 1991 metais birželio 4 dieną į tą patį Kampio ežerą įtekančiame upelyje per kelias valandas gaudant gyva žuvele turėjau 11 lydekų kibimų. Nedidelės, iki 0.8 kg, tačiau tokios jų koncentracijos ir tokio aktyvaus kibimo niekur nebuvau radęs. Visos jos kibo apie 15 metrų upelio ruože prie pat ežero. 1992 metais birželio 14 dieną jau kitame Lietuvos gale – Skuodo rajone, Gėraluose esančiame tvenkinyje, visai netoli kranto, tiesiog sėkliuje puikiai kibo karosai iki 0.5 kg ir karpiukai iki 1.2 kg. Įdomiausia, kad tik ant tešlos.
Dabar įdomus pastebėjimas apie pakeltą Kampio ežerą. Praėjus porai metų, 1993 m. vandeniui pakilus ir užliejus meldus, pradėjo kibti lynai, karšiai. Anksčiau jų lyg nebuvo. O kibo jie tuose pačiuose melduose. Būdavo įbridęs iki pažastų iššienauji dalgiu plotelį meldų 2x3m, pasišeri, ir visą vasarą harmonizuojiesi ten. Lynai pakliūdavo virš kilogramo. Tiesa, labai jau jie įnoringi buvo: jei jaukini duona, tai ir gaudyti turi ja. Karšiai didesni kibdavo į vasaros pabaigą. O kuojų, raudžių, ešerių begalės buvo. 1995 metų birželį netyčia Klaipėdos miesto gale tekančioje Smiltelės upėje užtikau meknes. Nedidelės, iki delno, bet su museline jas gaudyti buvo tikrai smagu. Per vakarą pagaudavau iki 20 vnt. Ir visas paleisdavau atgal. Grįžęs į Vilnių įsisukau į Vilnelę. Ypatingo ten neradau nieko, upėtakiukų pilna, tačiau visai nedidukai. Tik 21 dieną papuolė 400 g. Tačiau virš Belmonto krioklių, po pačiu smėlio skardžiu įkirtau apie kilogramo šlakį. Įspūdingos žvakės, ir viskas. Atsikabino. 1997 metais 18 – 20 dienomis Nemune ties Merkine buvo sukilę karpiai. Kliuvo ir man kąsnelis. Iš šešių užkibusių ištraukiau tik du – 2.5 ir 3.5 kg. Didžiausias užkibęs buvo gal kokių 7 kg. Pasiteisino nedidelės dėlės, batono minkštimas, virtos bulvės. Gaudžiau nuo tilto. 1998 metais birželį Neryje begaudant aukšles pasitaikydavo ir viena kita ožka. Viena užkibo tikrai įspūdinga – 37 cm ir 350 g. Turint omeny jos suspaustus šonus, pasipriešino tikrai aršiai, maniau salatis koks. Dugnine begaudant ir unguriuką ištraukiau. 2000 metais atradau Gilužio ežerą. Tai greičiau ežerų grandinė važiuojant iš Trakų link Aukštadvario, pravažiavus Strėvos posūkį, nusileidus nuo kalno po dešine puse. Ten galima lynų pasėdėti.

Jei mėnesio pradžioje kibo karšiai apie kilogramą, tai mėnesio pabaigoje pasitaikydavo iki dviejų kilogramų. Ir štai dar vienas įvykis. Švenčionių rajone esančiame karjere begaudant skrituliais lydekas sugavau ungurį. Lygai metro ir svėrė 2.15 kg.
Taigi, birželio mėnesį kimba įvairi žuvis, ją nesunku rasti, vandens augmenija dar nebūna labai suvešėjusi. Tačiau artėjant liepai, žuvis vis labiau tampa įnoringesnė. Ne visada gali įtikti jos skoniui, tai, žiūrėk jos jau savo kibimo tvarkaraštį susidarę. Kaip žinia jis kiekviename ežere skirtingas. Tad nei žvyno…