Taip jau nutiko, kad sinoptikai mus gąsdino visa savaitę - žadėjo lietų, žaibus, prastą orą ir tarsi bandė mūsų kantrybę, bet...

Šie metai tikrai visiem nėra lengvi - nedarbas, pinigų stygius, rėmėjų aimanos, kad krizė, visus kartu paėmus tarsi stūmė į neviltį. Bet sportininkai - žmonės užsispyrę ir tikrai šventai tikėjo iki paskutinės minutės, kad varžybos įvyks nežiūrint jokių negandų, bet pradėkime gal nuo pradžių...

Kadangi kiekvienom varžybom skiriame daug dėmesio ir žiūrime į tai visu rimtumu todėl, savaime suprantama, kad atvykome visa para ankščiau iki varžybų pradžios.

Kiekvienas žvejas - sportininkas puikiai žino ir supranta, kad kur bevyktų ir kelintą kartą varžybos visuomet yra daromos treniruotės. Kartais kelios, kartais keliolika, priklausomai nuo situacijos. Visi supranta, kad be treniruočių gerų rezultatų tikėtis per varžybas yra labai sunku ir mažai tikėtina. Būna aišku išimčių, bet tai tikrai nėra koks pavyzdys ar rodiklis.

Ne išimtis buvo iš mūsų komanda žūklės sporto klubas "SALMO Kaunas". Palikę Kaune bjaurų orą (lijo ketvirtadienio vakarą kaip iš kibiro) ir tikėdamiesi, kad Dzūkijoje bus geriau, važiavome į tikslą. Žinojome, kad dar vienas klubas iš Kauno "Matchfishing.lt" jau tenai ir daro treniruotes - ieško žuvingų vietų, bando jaukus ir pan.

Atvykę ketvirtadienį vakare po darbo nusprendėme treniruotės nedaryti, o juolab ir laikas jau spaudė visai vakarop. Reikėjo įsirengti stovyklavietę, pasiruošti vakarienę, pabendrauti su kolegomis, o ir skubėti nebuvo kur, nes rytojaus dieną visą buvome numatę treniruotėm. Oras, kaip ir tikėjomės buvo visiška priešingybė tam, kurį palikome Kaune. Malonūs saulės spinduliai ir šiluma mums labai pataisė nuotaiką.

Penktadienio dieną buvo nuspręsta daryti treniruotę tuo pačiu jauku, kuriuo ruošėmės dalyvauti varžybose. Nesinorėjo eksperimentuoti, nes tam turėjome per mažai laiko. Aukšlių gaudymas turbūt yra vienos iš nedaugelio pačių sunkiausių varžybų, kuriose reikalingas itin didelis susitelkimas, dėmesys, greita reakcija ir minimum klaidų, už kurias tenka brangiai mokėti vėliau. Kai žuvis aktyvi ir gerai kimba, mažiausia klaida, tokia kaip kabliuko pakeitimas, kainuoja keleto aukšlių praradimą. Mūsų komandos privalumas buvo tame, kad žvejojome iš dviejų valčių. Visa kita niekam ne naujiena. Kad ir tie patys jaukai. Turbūt 80 procentų žvejojo "Sensas" firmos jauku, kuriam kol kas nėra altelnatyvos. Ir sudėtis taip pat nėra jokia paslaptis.

1 - Surface 2 pak.
2 - Record 2 pak.
3 - Ablettix 1 pak.
4 - Ablettis kvapas 1 pak.
5 - Pinkos

Nors sunkmetis, bet vis tiek turime padėkoti pagrindiniams rėmėjams už tokias labai gražias taures, prizus ir šventę, kurią suradę lėšų jie vis dėlto mums padarė. O kovojama buvo komandomis po du žmones. Sportininkai varžėsi dėl šių gražuolių taurių bei medalių.

Noriu pasakyti, kad šiemet vyko tradicinės šeštosios varžybos "Glūkas 2010 m.", kurios sutraukė patį didžiausią lig šiolei dalyvavusių dalyvių skaičių - 12 komandų. Tiesa, teisybės dėlei reikia pripažinti, kad viena komanda buvo ne pilnos sudėties, bet jos vienas dalyvis parodė tokį puikų rezultatą, kad komanda sugebėjo užimti aukštą 8-tą vietą, kas yra ypač reta varžybų istorijoje.

Bet grįžkime į varžybų pradžią. Šeštadienio rytas išaušo tiesiog fantastinis. Skaisti saulė, jokio debesėlio ir sidarbrinių žuvyčių nuolatinis šokinėjimas virš vandens tarytum magnetas traukė visus varžybų dalyvius pradėti bekompromisę kovą. Susirinko nemažai ir komandos draugų. Tarp padėjėjų norėčiau paminėti ir mūsų žvejoklio Klaido brolį Karolį, Strepetį su žmonele Gražina bei Ričardo kompaniją iš Kauno.

Bendru komandų, klubų susitarimu šiemet buvo priimta naujovė. Buvo traukiami burtai, kokia eiliškumo tvarka startuos kiekviena komanda ar klubas. Ši naujovė leido sportininkams kiek laisviau, ramiau jaustis - nereikėjo skubėti, buvo galima kažką dar pasiruošti, nes vis tiek žinojome, kas po ko išplaukiame. Skubėti ir verstis kūliais nebuvo ko - išplaukei, užsiinkaravai ir lauki starto pradžios.

Šį kartą dalyviai beveik pasidalino į dvi dalis - vieni nuplaukė į dešinę pusę nuo liepto, o kitį į kairę.

Pačios varžybos vyko keturias valandas. Jaukų ir masalų kiekis ribojamas nebuvo. Meškerių galima buvo turėti irgi neribotą kiekį. Varžybų mintis paprasta - per keturias valandas pagauti kuo didesnį svorį žuvies.

Prabėgus daugiau kaip pusei skirto varžybom laiko teko kelti inkarus ir leistis į aukšlių paieškas. Ši žuvis turi tendenciją kartais staiga be logiško paaiškinimo (žvejui nesuprantamų priežasčių) pakeisti savo buvimo vietą. Taip nutiko ir šį kartą. Teko priimti sprendimą ir keisti taktiką.

Aukšlių pasitraukimo priežastis visada analizuoti tenka žaibiškai, nes viskas savaime suprantama - laikas eina ne sportininko naudai. Ir gerai, jei nepadarai taktinės klaidos, atrandi priežastį ir vėl reikalai pasitaiso. Kitu atveju nesėkmė garantuota.

Laikas prabėgti netrunka ir skelbiama varžybų pabaiga. Valtys iš lėto kelia inkarus ir suka "uosto" link. Iš lėto, palengva, ekipažas po ekipažo krauna savo laimikius ant liepto ir teisėjai imasi savo darbo - žuvų skaičiavimo ir svėrimo. Už kiekvieną gramą ar žuvį savi taškai. Sportininkai nuvargę su šypsenom veiduose tuo tarpu klausinėja vieni kitų kaip kam sekėsi, kur "stovėjo" žuvis, ar daug pavyko sugauti.

Teisėjų brigada didelė, dirba sklandžiai - ne pirmi metai ir varžybų komisaras Virgilijus Mundrys po valandėlės kviečia visus dalyvius bendrai rikiuotei. Spėjame persirengti, atsigerti, užkąsti ir skubame į rezultatų paskelbimą bei baigiamąją dalį.

Komandiniai rezultatai:

10 Šialių ŽMD 1800 g
11 Varėnos Jauniai 1185 g
12 Kauno "Gerunda" 485 g

Asmeniniai rezultatai šį kartą nieko nelėme, bet kadangi sportininkams įdomu, kaip kas pasirodė, todėl pateikiame ir jų rezultatus. Sportininkai, kurių žuvis buvo metama į vieną skiaurę, gauną po pusę žuvies sugauto svorio, t.y. kas sužvejota yra padalinama pusiau. Tai nėra itin tikslus sportininko rezultatas, bet čia jau paties sportininko asmeninis reikalas. Taigi, asmeninė sportininkų rikiuotė atrodytų taip:

Vieta Sportininkas Svoris Komanda
21 Ž. PETRAUSKAS 592 g Jauniai
22 G. KAZLAUSKAS 485 g Gerunda
23 G. NAVICKAS 0,00 g Gerunda

Kaip ir kiekvienais metais, taip ir šiemet buvo įsteigtas atskiras prizas bei medalis už sugautą didžiausią aukšlę. Šiemet buvo sugauta tikrai didelė (pagal šio ežero mastelį) aukšlė, kurios ilgis buvo 167 mm. Šios žuvies nugalėtojas yra Klaidas Slivinskas.

Sveikiname mūsų Žvejoklį sugavus tokią aukšlę.

Dar vienas mūsų Žvejoklis tapo absoliučiu šių varžybų nugalėtoju. Tai Antonas Dureiko. Šaunuolis varniškis! Per keturias valandas sugavo net 4500 g aukšlių.

Mūsų Žvejokliai tikrai šį kartą nepasišiukšlino ir dar viena komanda "SALMO Kaunas 1" tapo prizininkais ir užėmė aukštą antrą vietą, o dar vienas Žvejoklis Edmis užėmė aukštą garbingą ketvirtą vietą asmeninėje įskaitoje. Sunku būtų numatyti, kaip klostytųsi reikalai, jei šis vyras būtų turėjęs komandoje porininką. Tai mintys pamąstymui ateičiai.

Na ir pabaigai kelios nuotraukos atminčiai. Varžybų prizininkai ir nugalėtojai "Glūko aukšlė 2010".

Ir bendra nuotrauka su dalyviais, padėjėjais, draugais, organizatoriais bei rėmėjais.

Pabaigai norėčiau papasakoti apie ežerą. Esmė tame, kad šis ežeras jau ne pirmi metai užkrėstas žuvų liga - raudoniuke. Bent taip man buvo paaiškinta. Ir jei dar pernai mes puikiai pažvejojome, tai šiemet teko labai nusivilti. Treniruočių metų teko sugauti keletą kuojų ir raudelių, bet labai nedidelio dydžio. Vėliau, laisvu nuo treniruotės ir po varžybų laiku bandėme pažvejoti savo malonumui. Deje teko skaudžiai nusivilti - mūsų įprasto dydžio 100-300 g kuojų nebuvo. Apie karšius iš viso kalbos nėra. Belieka tik spėlioti, kokia chemija ar kitas nuodas galėjo būti slapta išpiltas į šį nuostabaus grožio ežerą. Jei ežeras neapsivalys ir per keletą metų neatsigaus - jo laukia liūdna ateitis.

Mes, pabaigę varžybas, susitvarkę savo bagažą, susirinkę šiukšles, palikome stovyklavietę su dvejopu jausmu. Smagu, kad radome visi bendrai lėšų, jėgų, galimybių varžybom - šventei pravesti, o kartu ir liūdna susimąsčius kas laukia šio ežero, kokia jo ateitis.